Alla inlägg under april 2008

Av daniel svensson - 3 april 2008 13:10

Den här veckan har vi lagt fokus på att eleverna ska känna sig trygga med filmkameran. I måndags jag hade en liten demostration i hur kameran fungerar och sen delade vi in gruppen i två, och gick ut och test filmade med tema vårtecken. Under tisdagen fortsatte vi filma och vi tränade eleverna i att intervjua varandra. Sen arbetade vi med redigerins programet lite klippa, lägga på ljud och göra övergångar. vi pratade också om olika vinklar man kan använda sig av när man filmar. På onsdagen fortsatte vi att träna på kameran och vinklarna så att eleverna känner sig trygga för att sedan göra sina "skarpa" intervjuer.   

Av daniel svensson - 3 april 2008 13:00

Den här veckan började med ett tandläkar besök för mig och jag blev av med en tand som spökat. tisdagen drabbades jag av feber! (förmodligen pga tanden). Men på onsdagen var jag tillbaka på Vfu:n och då planerade vi de fortsatta arbetet med elevernas filmer och så hann vi med att blogga lite också. Vi hade tänkt att börja filma lite men i brist på stativ lämnade vi det. vi kollade även på ett litet program från svt som heter anaconda som tog upp youtube som fenomen. och vi pratade en hel del om vad man ska tänka på när man lägger upp nått på nätet.  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards